کربوی استریل

یکی از چالش های پیش رو در یک شرکت کوچک دارویی یا آزمایشگاهی دسترسی به آب با کیفیت است. بدون شک شما امکان تولید WFI یا حتی PW با استانداردهای بالا را در یک شرکت کوچک ندارید.

یکی از چالش های ما در یکی از شرکت ها خرید و حمل آب از شرکت ثانویه بود.

— این نوشته یک مطلب در سطح مبتدی و اولیه است و اگر شما یک فرد متخصص در صنعت دارو هستد ممکن است برای شما جذابیتی نداشته باشد —

برای این کار اگر از PET استفاده کنید، امکان استریل کردن ظرف وجود ندارد، ظرف مستعد ایجاد بیوفیلم هست، خود ظرف میتواند ذرات شیمیایی به درون آب آزاد کند و در کل قابل استفاده نیست. دبه یا همان قمقمه های خودمان هم همین خصوصیت را دارد. اصلا لازم نیست به آلودگی فکر کنید، کافی است ظرف را بو کنید ! انتشار این همه بو از یک ظرف پلاستیکی نشانه استعداد ظرف در ترکیب کردن مواد شیمیایی خود با ترکیب آب ماست و آبی که با یک دبه از جایی منتقل شود، نه تنها WFI نیست بلکه PW هم به حساب نمی آید.

بعضی از افراد ظرف شیشه ای یا همان شیشه های درب آبی را توصیه میکنند. ظرف شیشه ای 20 لیتری یک ظرف ایده آل برای نگهداری در گوشه آزمایشگاه با شرایط ویژه و خاص است. ولی حمل یک ظرف 20 لیتری آب، به خصوص آبی که در حالت عادی زمان خروج از شیر دمای بالایی دارد، یک ریسک بزرگ است.

اگر کسی به شما توصیه کرد که آب را در ظرف های بزرگ شیشه ای حمل کنید، قطعا با ریسک ها و خطرات انتقال آشنایی کافی ندارد.

انتخاب بعدی استیل است. استیل یکی از بهترین انتخاب های شما است. اما این ظروف از نظر قیمت و نگهداری شاید پر هزینه ترین انتخاب شما باشند.

راه حل حمل آب در شرکت های کوچک

اخیرا من با واژه ای به نام کربوی آشنا شدم. کربوی یک نام جنرال برای دبه های بزرگ است اما در صنعت دارویی کربوی ها ظروف تهیه شده از پلی اتیلن گرید دارویی هستند که برای حمل و ذخیره سازی مایعات استفاده میشوند. یک کربوی میتواند برای شما بهترین راه حل برای حمل آب WFI یا PW باشد بدون نگرانی از آلودگی و نفوذ مواد شیمیایی به آب. کربوی ها قابل اتوکلاو هستند و درب های آنها کاملا ضد لیک هست.

کربوی
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *