اواخر سال 98 صحبت های زیادی در مورد تاثیر داروهای مختلف در بیماری کرونا میشد و با توجه به مطالبی که در مورد تخریب بافت ریه توسط سیستم ایمنی در فازهای شدید کرونا شده بود توجه ها به داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی زیاد شده بود. در همین حال چند مقاله در مورد داروی اکتمرا و تاثیر آن در بیماری کرونا مطالعه کرده بودم. چهارشنبه، ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ بود که از طریق دوستان مطلع شدم که دکتر رضایی در بیمارستانی در اصفهان داروی اکتمرا را برای یکی از بیماران مبتلا به کرونا استفاده کرده و نتایج خوبی به دست آورده. مشخص بود که نشر این خبر طوفانی از جستجو در مورد این دارو ایجاد خواهد کرد. به محض دیدن این خبر دست به نوشتن شدم و مقاله ای در مورد اکتمرا به صورت مفصل در وب سایت شرکت میم دارو منتشر کردم.

موضوع به قدری داغ بود که مقاله را به صورت تدریجی منتشر میکردم و هر بخشی که آپدیت می شد به مقاله اضافه میکردم. مقاله به سرعت در جایگاه اول گوگل قرار گرفت و سایر وب سایتها شروع به اقتباس از متن من کردند. عبارت هایی مانند طوفان سایتوکاینی در کرونا از کلماتی بود که در مقاله من استفاده شد و بعد از استفاده در تمام مقالات دیده میشد. حتی در بیانیه شرکت آریوژن تولید کننده ایرانی داروی اکتمرا یا همان Tocilizumab از بخش هایی از مقاله من استفاده شده بود. با این شرایط مقاله به سرعت جایگاه خودش رو پیدا کرد و تثبیت این مقاله در جایگاه اول گوگل نه تنها بازدید وب سایت را به شدت بالا برد بلکه تلفنهای شرکت مرتب زنگ میخورد و مخاطبان در مورد اکتمرا سوال میکردند.

نمودار ورود کاربر از وب سایت گوگل به وب سایت میم دارو

میزان بازدید مقاله اکتمرا در یک روز به اندازه ماه ها بازدید وب سایت میم دارو بود و مخاطب به شدت به مقاله علاقمند شده بود. این ماجرا باعث شد که بازدید صفحه داروی میگرن کات که در صفحه اکتمرا به مراتب تبلیغ شده به اندازه 50 درصد افزایش داشته باشد.

اگرچه اکتمرا به صورت مستقیم به حوزه فعالیت شرکت میم دارو مرتبط نیست اما این مقاله باعث افزایش قابل توجهی در اعتبار دامنه میم دارو، آشنایی مردم با برند میم دارو و افزایش بازدید مستقیم از صفحه داروی میگرن کات شد.

افزایش بازدیدی که با استفاده از هر پلتفرمی ملزم به پرداخت هزینه های زیادی بود.

پیج اکتمرا هنوز بعد از 7 ماه پر بازدید ترین مقاله سایت بوده و همچنان در تلاطم خبری اکتمرا این نمودار بالا و پایین میرود. به عنوان مثال پیک آخر اکتمرا در نتیجه گوگل مربوط به خبر تولید اکتمرای ایرانی در شبکه خبر بوده است.

https://www.mimdaroo.com/news-and-articles/articles/199-actemra.html

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *